ВСЕ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
Даний сайт призначений для вчителів різних предметів.

На цьому сайті ви можете скачати конспекти уроків, календарне планування, електронні підручники, програми та багато іншого з математики, інформатики, української мови та літератури та інших предметів.

понеділок, 2 березня 2015 р.

Конспект уроку №22 у 5 класі (за Ривкиндом)

Конспект уроку 22
Тема урокуРедагування графічних зображень. Поняття буфера обміну.
Мета уроку. Навчальна – сформувати поняття буфера обміну; з'ясувати його можливості; поглибити знання учнів з теми;
розвивальна – удосконалювати навички самостійної роботи на комп'ютері;
виховна – підвищувати інформаційну культуру учнів, інтерес до інформатики.
Тип уроку. Формування та вдосконалення вмінь і навичок.
Обладнання та наочністьКомп’ютерний клас, підручник, картки із завданнями, MS Paintінструктивні карт­ки.
Хід уроку
I.    Організаційний момент. Перевірка домашнього завдання
Доброго ранку, діти!
Ось дзвінок сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок скоріше починаймо.
Щоб урок нам розпочати,
Треба всім нам повторяти:
«Я уважний і серйозний,
Хоч іще малого зросту,
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь.
Впевнений, кмітливий я,
Здобути хочу я знання.
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі?
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Редагування графічних зображень. Поняття буфера обміну».
Фронтальне опитування
1. Які дії потрібно виконати, щоб змінити розміри рисунка?
2. Як відмінити останню дію?
3. Як змінити масштаб рисунка в графічному редакторіPaint?
4. Як змінити розміри фрагмента?
5. Чи можна фрагмент нахилити? Якщо так, то як це зробити?
6. На який кут можна повернути фрагмент зображення в редакторі Paint?
7. Чим відрізняється режим виділення фрагмента з прозорим фо­ном від режиму виділення з непрозорим фоном?
8. Як створити файл, що міститиме лише фрагмент іншого рисунка?
9. Які дії можна виконати з виділеним фрагментом рисунка?

IIIМотивація навчальної діяльності
-         Де знаходиться скопійований фрагмент рисунка, поки ми його ще не вставили?
-         Скільки часу може пройти між операціями вирізання і встав­ляння?
-         Скільки фрагментів рисунка можна скопіювати?
Відповіді на всі ці запитання ви дізнаєтесь під час вивчення теми нашого уроку.
IVВивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування абосамостійна робота учнів з джерелом інформації
Якщо був скопійований фрагмент рисунка, то цей фрагмент буде вміщений у спеціальну частинку пам'яті комп'ютера.
Якщо ми виконуємо операцію вставляння частини рисунка, то вона вставляється саме з цієї ділянки комп'ютерної пам'яті.
Цю ділянку пам'яті комп'ютера називають буфером обміну.
Буфер обміну — проміжне сховище даних, що призначається для перенесення чи копіювання між програмами або в межах однієї програми.
Вставляти об'єкт із буфера обміну можна скільки завгодно разів.
У разі копіювання інформації в буфер обміну Paint його поперед­ній вміст зникає. Тобто в буфері обміну може знаходитись тільки один фрагмент.
«Гарячі» клавіші для користування буфером обміну:
1) скопіювати виділені об'єкти в буфер обміну: Ctrl + С абоCtrl Ins;
2) вирізати виділені об'єкти в буфер обміну (для переміщенняоб'єкта): Ctrl + X або Shift Delete;
3) вставити з буфера обміну: Ctrl F a6o Shift Ins.
Робота за підручником
§ 3.4 Завдання 5.

V. Закріплення вмінь та практичних навичок
Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття
зорової втоми (Варіант 1)
Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
Завдання 1
1. Запустіть програму Paint.
2. Відкрийте файл Гриб. bmp
3. Складіть зображення гриба з двох запро­понованих частин.
4. Збережіть зміни у файлі Гриб. bmp.
5. Створіть новий документ, у якому будуть знаходитись два зображення гриба.
6. Збережіть файл під назвою Гриби Прізвище.bmp
Завдання 2
Використовуючи інструменти редактора Paintнарисуйте 9 кругів за зразком (три рядки по три круги). Зафарбуйте їх так, щоб у кожному рядку і в кожному стовпчику кольори кіл та заливки були різними.
Підказка
1. Намалювавши одне коло, потрібно скопіювати його і вставити потрібну кіль кість разів.
2. Розташувати кола згідно зі зразком.
3. Розфарбувати контур і внутрішню область кола кольорами згідно зі зразком
VIЗакріплення, систематизація та узагальнення знань
Фронтальне опитування
1. Чим відрізняється копіювання фрагмента рисунка від його пере­міщення? (Рисунок залишається на попередньому місці.)
2. Чим відрізняється пункт меню Копіювати і пункт меню Виріза­ти? (У разі копіювання рисунок залишається на попередньому місці, а за вирізання «зникає».)
3. Чи потрапляє фрагмент рисунка до буфера обміну після вико­нання команди Вирізати? (Так)
4. Чи потрапляє фрагмент рисунка до буфера обміну після вико­нання команди Очистити рисунок? (Ні)
5. Як називають комбінацію клавіш, натискання яких призводить до виконання певної команди? («Гарячі», або швидкі клавіші)
6. Які швидкі клавіші натиснути, щоб відмінити помилкову дію? (Ctrl Z)
VII. Підбиття підсумків уроку
Наприклад, учням пропонують підсумкові формули: «Для мене сьогодні важливим було...», «Сьогодні я дізнався про...», «Мені хо­тілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись...».

 VII. Домашнє завдання
1. Вивчити терміни

2. Опрацювати § 3.4

Немає коментарів:

Дописати коментар